hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم|شیعه طلایه دار تفسیر قرآن است

قم|شیعه طلایه دار تفسیر قرآن است

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت:شیعه میراث دار روایات اهل‌بیت(ع) در ارتباط با تفسیر قرآن است و این بالاترین منبع است، در عصر حاضر علمای طراز اول توجه زیادی به مباحث تفسیر داشته‌اند. 

به گزارش رویداد ایران،حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد فاضل لنکرانی ظهر امروز در همایش ملی«دیدگاه‌های علوم قرآنی مرحوم آیت‌الله فاضل لنکرانی»که درسالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)برگزار شد، اظهار داشت: این همایش برای از بین بردن دو تهمت و انحراف است و قرار است این همایش هرچند سال یک‌بار برگزار شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری همایش ملی دیدگاه‌های علوم قرآنی مرحوم آیت‌الله فاضل لنکرانی افزود: هدف این است که گفته شود علمای شیعه دست‌کمی از علمای اهل سنت ندارند و زحماتی که علمای شیعه معاصر در بحث آیات الاحکام داشته‌اند،در هیچ‌کدام از تفاسیر اهل سنت نیست.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به آثار علمی علمای شیعه تصریح کرد: یکی از فقها امام خمینی(ره) است که کتابی مجزا در مورد تجارت عن تراض و سایر موضوعات دارند که این توجه را حتی در بزرگ‌ترین مفسران اهل سنت نمی‌بینید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: شیعه میراث دار روایات اهل‌بیت(ع) در ارتباط با تفسیر قرآن است و این بالاترین منبع است،  در عصر حاضر علمای طراز اول توجه زیادی به مباحث تفسیر داشته‌اند.

فاضل لنکرانی گفت: این توجه به مباحث آیات الاحکام نبوده است،این توجه درهمه مباحث علمی و فقهی است و تنها اختصاص به آیات الاحکام ندارد.

وی با اشاره به هجمه‌های دشمن به حوزه‌های علمیه تشیع بیان کرد: تهمت‌های بی‌پایه و اساس از سوی معاندین انجام می‌شود که یکی از این مسائل تحریف است، برای این‌که فریاد او گوش شنوایی در مجامع اسلامی نداشته باشد، این مذهب را متهم به تحریف کردند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) خاطرنشان کرد:در قرون مختلف از زمان اهل‌بیت(ع)، ده‌ها و صدها تفسیر از سوی علمای شیعه منتشرشده است، اگر کار میدانی درباره تفاسیر اهل سنت بکنیم، ازنظر علمی با تفاسیر شیعه قابل‌رقابت نیست.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد